vrijdag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu vrijdag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu

vrijdag

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Meggy en Carola

15 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Vanmorgen waren de kinderen nog druk aan het badderen. De kleintjes gingen met zijn vieren in het ligbad. Omdat er uit de kraan geen warm water komt, halen ze dat uit een soort boiler. Deze wordt opgewarmd net als een waterkoker en dan kun je er via een tap warm water uit halen. De kinderen lopen dan ook geregeld met emmers warm water heen en weer. Ze gebruiken dat ook voor thee, koffie en de afwas. Gisteren zagen we de grote kinderen in een tobbe zitten om zich te wassen. Maargoed, bij binnenkomst kregen we een kind helemaal naakt in onze armen geduwd; of we die even wilde aankleden. Ehm natuurlijk. Snel met de kinderen naar een slaapkamer gelopen, waar we een bed hadden om ze op te zetten en aan te kleden. Ik vroeg vandaag aan een van de kinderen waar de kleintjes slapen. Ze vertelde dat de kleintjes bij een van de grotere kinderen in bed slapen.

We zagen vandaag verschillende kinderen lopen met de versierde tasjes, dus ze worden goed gebruikt!

Nadat alle kinderen waren gedouched gingen we naar buiten. De kinderen lagen te zonnen op lege pizzadozen. We dachten; hee lege pizzadozen, wat kunnen we daarmee doen? Uiteindelijk bedachten we een tikspel waarbij de pizzadozen als eilandjes op het pleintje lagen. Stond je op een pizzadoos, dan was je voor vijf seconden vrij en kon je niet getikt worden. Daarna deden we meer tikspelletjes. De kinderen hadden echt plezier tijdens het spelen van de spelletjes en ze wilden steeds dat Meggy en ik de tikker waren. Ze onthouden nu onze namen, dus dat is ook heel leuk.

We werden vandaag al vroeg opgehaald, want Mozes had vroeg vrij. Mozes vroeg wat onze plannen waren en wij zeiden dat we naar de spa wilden gaan. Nou dan breng ik jullie toch, zei hij. Maar bij de spa was geen plek, dus gingen we terug. We hebben nu een afspraak voor morgen gemaakt, dus dat wordt relaxen!

Van een huisgenoot hoorde we dat er vanmiddag een rugby wedstrijd zou zijn in het WK stadion en dat wij als vrijwilligers gratis meekonden. Super leuk, want we kijken bij Door of Hope telkens tegen dat stadion aan en nu hebben we m dan eindelijk van binnen gezien!
Carola was erg enthousiast over het feit dat we eindelijk het stadion in mochten. Ze zei dat dit het leukste was dat ze ooit gedaan had (ja echt, dat zei ze! Haha)!

Liefs van ons

• 15 Juli 2016 - 23:20

Wilma:

Hoi,wat goed meggy dat je ondanks je sporten hier stop zetten toch een beetje blijf sporten in de vakantie daar(knipoogje)...... Morgen veel plezier/ontspanning in de spa,lekker van genieten meiden! Groetjes

• 17 Juli 2016 - 19:11

Anja Brandsma:

Hoi meiden,
    Volgens mij, zien en doen jullie heel veel.
    En hebben jullie het fijn en goed naar jullie zin bij die kids!
    En hun met jullie, als ze je al bij naam noemen!
    Echt leuk, en dankbaar werk denk ik.
    Nog heel veel plezier. Groet, ons.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Meggy en Carola

Hoi allemaal, Wij (Meggy en Carola) gaan van 8 juli t/m 4 augustus vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika bij het weeshuis Coega Door of Hope. Het weeshuis biedt onderdak voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 22 jaar. De meeste kinderen die zijn achtergelaten zijn geïnfecteerd met HIV/AIDS of zijn verwaarloosd. Het weeshuis biedt de kinderen een veilig onderkomen en daarnaast krijgen ze de liefde en zorg die ze nodig hebben. Wij gaan Mama Gladys (die het weeshuis alleen runt) helpen tijdens onze tijd in Afrika. Via dit reisdagboek blijven jullie op de hoogte van wat wij organiseren en meemaken in Zuid-Afrika! Liefs, Meggy & Carola

Actief sinds 20 Juni 2016