Afgelopen weekend -> relaxweekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu Afgelopen weekend -> relaxweekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu

Afgelopen weekend -> relaxweekend!

Door: Meggy & Carola

Blijf op de hoogte en volg Meggy en Carola

18 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, maar nu dan eindelijk een kleine samenvatting van ons heerlijke, indrukwekkende weekend :)

Zaterdag zijn we eerst naar winkelcentrum Walmer Park geweest. Het is hier soms, en vooral snachts kouder dan verwacht dus we hebben een trui en vesten gekocht. Natuurlijk hebben we ook een lekker taartje gegeten op mijn mama's 50e verjaardag!

Na het winkelen hebben op aanbeveling van ons huisgenootje een bezoekje aan de spa gebracht. Deze was heel cheap: een uurtje jacuzzi en daarna een uurtje full body massage voor 900 rand (omgerekend nog geen 60 euro voor 2 personen). Massage was heel chill en rustgevend: vogelgeluidjes op de achtergrond, helemaal mooi.

Na ons spabezoekje hebben we de taxi gebeld om vervolgens uiteten te gaan. De taxichauffeur probeerde een serieuze grap te maken door te zeggen dat we 800 rand moesten betalen (normaal rond de 70, omgerekend drie euro nogwat). Dus Carola heel serieus en in shock:"dat is wel raar, want normaal betalen we 70". Hij heel hard lachen: no, no, i'm making a joke" (desbetreffende man kwam niet meer bij).
Maargoed, wij zijn lekker uiteten geweest bij de tapas and wine bar in Stanleystreet. Straatje vol met restaurantjes en kroegjes met een gezellige sfeer.

Carola en ik waren nog niet zo moe, dus we besloten onder het eten dat we ook nog wel even naar de bios wilden. De hele dag hadden we lang moeten wachten op al die taxi's, dus we dachten: we bellen optijd. Zitten we net lekker aan ons dessertje, staat ineens die taxi voor de deur. Dus wij ons dessert naar binnen geschoven en ik weet niet hoe snel om de rekening gevraagd.
Die mensen zullen wel gedacht hebben..

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Meggy en Carola

Hoi allemaal, Wij (Meggy en Carola) gaan van 8 juli t/m 4 augustus vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika bij het weeshuis Coega Door of Hope. Het weeshuis biedt onderdak voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 22 jaar. De meeste kinderen die zijn achtergelaten zijn geïnfecteerd met HIV/AIDS of zijn verwaarloosd. Het weeshuis biedt de kinderen een veilig onderkomen en daarnaast krijgen ze de liefde en zorg die ze nodig hebben. Wij gaan Mama Gladys (die het weeshuis alleen runt) helpen tijdens onze tijd in Afrika. Via dit reisdagboek blijven jullie op de hoogte van wat wij organiseren en meemaken in Zuid-Afrika! Liefs, Meggy & Carola

Actief sinds 20 Juni 2016