Bericht uit Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu Bericht uit Port Elizabeth - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu

Bericht uit Port Elizabeth

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Meggy en Carola

09 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hoi allemaal,

Na veel weken van voorbereidingen en sponsoracties zijn we gisteren dan eindelijk vertrokken naar Port Elizabeth!
We wilden al eerder iets plaatsen, maar dat lukte niet.

Vrijdag op Schiphol was het mega druk. De handbagage van Carola moest extra nagekeken worden en daarvoor stond een mega lange rij. Uiteindelijk ging de handbagage nog even door een extra poortje en mocht het daarna gewoon mee. Door de lange rij hadden we nog een kwartier de tijd om onze vlucht te halen, dus het was doorlopen. Eenmaal bij de gate was het nog super druk, dus we vertrokken met wat vertraging naar Londen.
In Londen zijn we maar meteen doorgelopen naar de gate voor de volgende vlucht naar Johannesburg. We hadden nog een kwartiertje over, dus gingen we een broodje halen. Zaten we om 19.00 uur eindelijk aan onze lunch!

Na een lange vlucht kwamen we aan in Johannesburg. Er werd ons verteld dat we onze koffers opnieuw moesten laten inchecken. Bij de bagageband is de eerste koffer die eraan komt die van Carola. Maar de koffer van Meggy kwam maar niet en kwam maar niet. We werden door een vrouw naar de bagage info doorgestuurd. Daar moesten we opgegeven welke bagage er kwijt was. Maar de bagagesticker van Meggy was op de boardingpas van Carola geplakt. Dus het was even zoeken, maar uiteindelijk is Meggy haar koffer gewoon alvast doorgezet naar het vliegtuig.

Om 13.30 uur kwamen we aan in Port Elizabeth. We werden opgehaald en naar het vrijwilligershuis gebracht. We delen een huis met drie andere meiden.
Wij vinden het hier vandaag heerlijk weer, maar de mensen hier vinden dat wel meevallen. Het is tenslotte winter.
Vanmiddag al even snel een rondje gereden, zodat we weten wat er in de buurt is.

Morgen gaan we een citytour doen en maandag beginnen we bij Door of Hope.

Tot snel! Liefs Meggy en Carola

• 09 Juli 2016 - 23:14

Yolande:

Nou ladies nullie hebben wsl precies je vuurdoop gehad. Heel veel moois daad. Grts

• 09 Juli 2016 - 23:26

Irma En Ron:

Hey meiden
    Wij wensen jullue enorm veel plezier en succes!!
    Dikke knuffel van ons

• 10 Juli 2016 - 09:16

S. Leliveld:

Veel plezier!!

• 10 Juli 2016 - 10:58

Antoinette:

Nou de reis zelf was in ieder geval al een belevenis! Nu acclimatiseren en straks aan de slag, veel succes meiden!

• 10 Juli 2016 - 12:21

Anja Brandsma:

Fijn dat jullie veilig zijn aan gekomen met koffer is ook prettig!
    Fijne dag met de trip en morgen aan het werk... veel plezier!

• 10 Juli 2016 - 14:55

Connie:

Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen!
    Veel plezier met verkennen van jullie tijdelijke omgeving.
    Groetjes vanuit zonnig nederland

• 10 Juli 2016 - 21:44

Omacorrie:

na eenl lange vlucht eindelijk in afrika

en vandaag een stuk van de omgeving gezien.

morgen succes enaan de slag.

groetjes oma

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Meggy en Carola

Hoi allemaal, Wij (Meggy en Carola) gaan van 8 juli t/m 4 augustus vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika bij het weeshuis Coega Door of Hope. Het weeshuis biedt onderdak voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 22 jaar. De meeste kinderen die zijn achtergelaten zijn geïnfecteerd met HIV/AIDS of zijn verwaarloosd. Het weeshuis biedt de kinderen een veilig onderkomen en daarnaast krijgen ze de liefde en zorg die ze nodig hebben. Wij gaan Mama Gladys (die het weeshuis alleen runt) helpen tijdens onze tijd in Afrika. Via dit reisdagboek blijven jullie op de hoogte van wat wij organiseren en meemaken in Zuid-Afrika! Liefs, Meggy & Carola

Actief sinds 20 Juni 2016