Elephant experience: wauw! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu Elephant experience: wauw! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu

Elephant experience: wauw!

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Meggy en Carola

24 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Vanmorgen om tien uur werden wij opgehaald om naar Kwantu te gaan voor de elephant experience.
Onze driver die ons doordeweeks altijd bij Door of Hope brengt, ging met ons mee.
Na een uur rijden reden we het verkeerde natuurpark binnen. Daarna kon de driver de goede weg niet vinden naar Kwantu. Dus keren, nog een keer keren en weer kilometers verder door de bergen. Uiteindelijk kwamen we aan bij Kwantu. Op de hekken stonden briefjes met: dicht wegens renovatie. Eenmaal binnen bleken de mensen niks van een reservering af te weten. Onze driver bellen naar kantoor, en ze hadden gereserveerd voor ons. Toch bleef het park volhouden dat de reservering niet voldaan was.
Omdat kwantu het niet meer ging worden mochten we kiezen: een game drive bij kwantu of een elephant experience bij Addo. We hebben natuurlijk gekozen voor dat laatste!

Na weer een heel stuk rijden over de bergen waren we dan eindelijk op de locatie waar de experience ging beginnen. We mochten in een hut wat gegevens invullen en even afwachten. Het was midden in de natuur, dus heerlijk stil.
En toen kwamen ze aan hoor! Drie olifanten met op ieder een gids. De olifanten kwamen voor het hutje te staan, zodat we via het balkon op de olifanten konden klimmen.
Wij gingen samen op een olifant, met een gids. Volgens de gids waren de olifanten wel drie meter hoog.
En toen begon onze rit! Door het natuurpark, waar ook andere dieren liepen, zoals zebra's en herten.
Onwijs gaaf op zo'n olifant en hoog!

Na het ritje mochten we nog even op de foto en daarna mochten we de olifanten voeren!
We kregen een emmertje met voer en die mochten we in de slurf stoppen. Maar we mochten het ook in zijn bek stoppen. Ik (Carola) pak een hand voer en leg het in de bek van de olifant. Maar Meggy gaat een meter van die olifant staan en gooit het voer zo in de richting van zijn bek, haha! Veel te bang dat haar hand ook werd opgegeten, want Meggy zag dat de tanden zo groot waren als haar vuist.

Na het voeren liepen we terug naar de auto. Waar je tijdens de safari absoluut de jeep niet uit mag vanwege de dieren, loop je hier gewoon door het natuurpark met zebra's op nog geen tien meter afstand.
Op de heen-en terugweg hebben we ook nog aapjes gespot!

Echt een hele gave ervaring! Liefs

• 25 Juli 2016 - 10:22

Wilma:

HAHAHA, wat een waanzinnige ervaring weer!
    Prachtig om telezen.Groetjes

• 25 Juli 2016 - 12:01

Wim En Marjan:

Hoi Meggy en Carola,
    Wat supergaaf!! Lijkt ons een hele belevenis om vanuit je balkon op een olifant te klimmen!
    En dan dwars door zo'n park heen. Prachtige foto's van jullie bij de olifanten!

Groetjes van ons uit Frankrijk

• 25 Juli 2016 - 12:01

Wim En Marjan:

Hoi Meggy en Carola,
    En dan dwars door zo'n park heen. Prachtige foto's van jullie bij de olifanten!

Groetjes van ons uit Frankrijk

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Meggy en Carola

Hoi allemaal, Wij (Meggy en Carola) gaan van 8 juli t/m 4 augustus vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika bij het weeshuis Coega Door of Hope. Het weeshuis biedt onderdak voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 22 jaar. De meeste kinderen die zijn achtergelaten zijn geïnfecteerd met HIV/AIDS of zijn verwaarloosd. Het weeshuis biedt de kinderen een veilig onderkomen en daarnaast krijgen ze de liefde en zorg die ze nodig hebben. Wij gaan Mama Gladys (die het weeshuis alleen runt) helpen tijdens onze tijd in Afrika. Via dit reisdagboek blijven jullie op de hoogte van wat wij organiseren en meemaken in Zuid-Afrika! Liefs, Meggy & Carola

Actief sinds 20 Juni 2016