Tasjes kleuren in Door of hope! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu Tasjes kleuren in Door of hope! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu

Tasjes kleuren in Door of hope!

Door: Meggy

Blijf op de hoogte en volg Meggy en Carola

14 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Hier een berichtje over vandaag vanuit het zonnige, 28 graden warme 'winterweer' in Port Elizabeth. Hopen dat het vannacht ook zo warm is (afgelopen nachten niet: ik (Meggy) wikkel mezelf eerst in een plaid voordat ik mijn bed instap ;)

Vanmorgen hebben we eindelijk onze tasjes activiteit gedaan.
Dit konden we vandaag niet vergeten, want zodra we een voet binnen de deur zetten kwam er een kindje naar ons toe om te vragen of we dan vandaag die tasjes gingen kleuren.

Na het ontbijt en de afwas gingen we aan de slag. Vier kinderen per keer om het overzicht te bewaren, maar zelfs dan is het nog lastig controle te houden omdat alle overige kinderen het allemaal hartstikke interessant vonden en ook zo'n tasje wilden kleuren. Dit bleven zij dan ook herhalen bij ons (leuk om dat enthousiasme te zien, en dat allemaal voor een simpel tasje. Voor ons zo gewoon, maar voor hun helemaal geweldig). Sommige kinderen waren er ook helemaal van onder de indruk toen we vertelde dat je het tasje kan wassen en je tekening er gewoon op blijft zitten.
De oudere kinderen wilden geen tasje kleuren toen wij hen hiernaar vroegen. Maar naarmate de tijd vorderde en ieder kind uitgebreid zijn/ haar tijd nam voor het tasje, werden ze toch wel nieuwsgierig en uiteindelijk zaten ook sommige kinderen van 16+ lekker te kleuren ;) Omdat we nog wat tasjes over hadden werden er ook tasjes gekleurd voor mama Gladys, de mama van de schoonmaak en voor ons. Heel leuk om te zien hoe creatief de kinderen zijn! Mama Gladys vond het helemaal leuk dat we een creatieve activiteit deden, want dat doen ze bijna nooit. Ze zag aan de kinderen dat ze genoten. Uiteindelijk waren we drie uur verder toen alle kinderen die wilden klaar waren met hun tasje, tot ergenis van de schoonmaakdame die maar bleef gebaren dat ze nu écht de grond onder de tafel schoon moest maken (dat doen ze heel vaak, denk wel 4 keer per dag).

De hele overige dag hebben we kinderen met hun tasjes zien lopen: speelgoed erin en mee naar het park! Zijn wij niet mee naartoe gegaan, omdat we toen alweer bijna opgehaald werden.

Vanmiddag hebben we ook nog met een klein groepje kinderen 'gelummeld'. Zelfs met zo'n simpel spel kun je hen gerust een halfuur bezig houden :)

Toen we thuis waren zijn we weer even naar de supermarkt geweest. Onze voorraad vanuit thuis begint een beetje op te raken, dus de chocola en chips zijn weer ingeladen (haha). Heerlijk om even zo'n wandeling te maken in dit 'winterse' weertje en we hebben dan ook meteen onze calorieën van bovenstaande verbrand (heuveltje op, heuveltje af).

Liefs Meggy en Carola
Ps. Vanavond gaat het gebeuren; Meggy gaat koken!

• 14 Juli 2016 - 18:49

Tante Jeanne:

Caro en Meggy ik geniet van jullie ervaringen in Z.Afrika.
    Leuk om jullie met de kinderen bezig te zien en hoe jullie allemaal genieten .
    Mooie tijd daar en kom gezond weer thuis .

Hartelijke groet, T.jeanne

• 14 Juli 2016 - 19:09

Wim En Marjan:

Hoi Meggy en Carola,

Leuk dat jullie de kinderen zo lekker bezig hebben gehouden met het kleuren van tasjes.
    Eigenlijk heel simpel, maar voor hen heel bijzonder. Nu hebben zij echt iets voor zichzelf.
    Geniet met de kinderen!
    Liefs van ons

• 14 Juli 2016 - 19:38

Wilma :

Meggy gaat koken,nou dan hoop ik dat t gaat smaken.
    Super leuk de creative bezigheden met de kinderen.
    Leuk hoor dikke kus van mij..

• 14 Juli 2016 - 22:53

Opa En Oma:

Oma zegt ....
    Wat vinden we het leuk dat jullie zo lekker creatief bezig zijn met de kinderen.
    Het is hier wisselvallig weer, maar de kool is van de tuin...
    Meggy je had wel bloemkool van onze tuin kunnen bereiden maar de afstand hé...
    Veel plezier en doe voorzichtig
    X OPA EN OMA

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Meggy en Carola

Hoi allemaal, Wij (Meggy en Carola) gaan van 8 juli t/m 4 augustus vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika bij het weeshuis Coega Door of Hope. Het weeshuis biedt onderdak voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 22 jaar. De meeste kinderen die zijn achtergelaten zijn geïnfecteerd met HIV/AIDS of zijn verwaarloosd. Het weeshuis biedt de kinderen een veilig onderkomen en daarnaast krijgen ze de liefde en zorg die ze nodig hebben. Wij gaan Mama Gladys (die het weeshuis alleen runt) helpen tijdens onze tijd in Afrika. Via dit reisdagboek blijven jullie op de hoogte van wat wij organiseren en meemaken in Zuid-Afrika! Liefs, Meggy & Carola

Actief sinds 20 Juni 2016