Een nieuwe week - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu Een nieuwe week - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu

Een nieuwe week

Door: Carola

Blijf op de hoogte en volg Meggy en Carola

20 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo,

Hier weer een update van Garola en Miggy ;)
Vorige week waren alle kinderen vrij, maar deze week gaan de kinderen vanaf ongeveer 6 jaar naar school. Dit doen ze allemaal in uniform. Je kunt niet zomaar een uniform kopen, dat kan pas als de kinderen staan ingeschreven op school en als er betaald is. Hiermee voorkomen ze dat mensen met weinig geld een uniform kopen voor hun kind en die vervolgens naar school sturen zonder ooit lesgeld betaald te hebben.
De kleintjes blijven bij Door of Hope. Dit zijn er niet zo veel, een stuk of zes.

We hebben gisteren ons twisterdoek geverfd. Dit moeten we nog even afmaken en daarna kunnen we het gaan spelen. Alleen komen de kinderen thuis uit school als wij worden opgehaald, maar volgende week krijgen we andere tijden. Heel fijn, want dan kunnen we ook weer wat met de wat oudere kinderen doen.

We zijn gisteren middag naar het winkelcentrum geweest, waar we vast wat speelgoed hebben gekocht. We hebben blokken, een houten trein en een bal gekocht.
We willen graag speelgoed kopen waar ze iets aan hebben en wat blijvend is.

Vandaag hebben we canvasdoeken geverfd met de kinderen die niet naar school gingen. Ze mochten verven met hun vingers en dat vonden ze heel leuk! De twee grote kinderen die kwamen verven waren heel creatief. Ze gebruikten oude lollystokjes en een lepel om figuurtjes mee te verven.
Toen het verven klaar was zijn we naar de supermarkt gegaan om spijkers te kopen. We zijn daarna meteen aan de slag gegaan met timmeren en de doeken hebben nu een mooi plekje in de slaapkamers! 1 in de jongens slaapkamer, 1 in de meisjeskamer en 1 in de kamer van de oudere meiden.
Toen de doeken hingen zijn we met een paar kinderen een rondje gaan wandelen, want het was mooi weer.
Toen we terugkwamen van de wandeling was onze bus er alweer, een half uur te vroeg. We zijn de anderen gaan halen in het carecentre van Missionvale (township). Maar daar hadden ze het nog zo druk, dat we hebben geholpen.
Een groot aantal kinderen uit de township kregen namelijk twee sneetjes brood en twee cakejes. En dat uitdelen was toch een chaos! De kinderen moesten in de rij gaan staan, maar sommigen propten zich ertussen of kleine kindjes werden aan de kant geduwd. Sommige kinderen probeerden nog een keer in de rij te gaan staan, zodat ze twee keer kregen. Dat was helemaal niet goed te controleren. Het ergste was nog dat het brood en de cake op een gegeven moment op was. Een aantal kinderen had dus helemaal niks.

Om even bij te komen van vandaag hebben we vanmiddag een strandwandeling gemaakt. Heerlijk!

Liefs van ons

• 21 Juli 2016 - 07:21

Wim En Marjan:

Hoi meiden,

Leuk dat jullie zo bezig zijn met de kinderen. Wat fijn dat jullie wat speelgoed hebben kunnen kopen, hier zullen ze vast blij mee zijn! Fijn dat het geld zo goed besteed wordt, en dat het op de juiste plek terecht komt. Klasse!

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Meggy en Carola

Hoi allemaal, Wij (Meggy en Carola) gaan van 8 juli t/m 4 augustus vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika bij het weeshuis Coega Door of Hope. Het weeshuis biedt onderdak voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 22 jaar. De meeste kinderen die zijn achtergelaten zijn geïnfecteerd met HIV/AIDS of zijn verwaarloosd. Het weeshuis biedt de kinderen een veilig onderkomen en daarnaast krijgen ze de liefde en zorg die ze nodig hebben. Wij gaan Mama Gladys (die het weeshuis alleen runt) helpen tijdens onze tijd in Afrika. Via dit reisdagboek blijven jullie op de hoogte van wat wij organiseren en meemaken in Zuid-Afrika! Liefs, Meggy & Carola

Actief sinds 20 Juni 2016