Day one! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu Day one! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Meggy en Carola - WaarBenJij.nu

Day one!

Door: Meggy

Blijf op de hoogte en volg Meggy en Carola

10 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Vandaag dan onze eerste hele dag in Port Elizabeth, en de laatste dag voor onzelfs voordat we aan de slag gaan in het weeshuis. Over het weeshuis horen we vanuit hier hele positieve verhalen: aardige vrouw en superschattige kindjes: we kunnen niet wachten :)

Maargoed, laatste vrije dag dus.
Elke nieuwe vrijwilliger/stagiair krijgt hier de eerste dag een citytour aangeboden, zo ook wij. Met deze citytour gingen we in een busje met een engelse gids en nog 8 anderen langs de highlights van Port Elizabeth, onder andere het Nelson Mandela parc, een voormalig fort, het olympisch stadion en nog een aantal oude gebouwen. Wat ons onderweg opviel, was dat alle mensen je graag willen 'helpen': eigenlijk met alles (je auto parkeren, je auto uitpakken/inladen), zolang je er maar geld voor geeft. Mensen staan hier midden op kruispunten met kartonnen borden in hun hand waarop zij vragen om eten of geld, of lopen zelfs achter je aan om zo maar aan iets te komen. We zijn dan ook later op de dag bijna beroofd: eerst een gesprek proberen te beginnen en vervolgens net iets te dicht achter je blijven lopen. Uiteraard waren wij oplettend en ging hun feest mooi niet door ;)

Na de citytour zijn we zelf een stukje gaan wandelen als echte toeristen: camera's om onze nek, zonnebrillen op en (in mijn geval) een korte broek aan, terwijl de mensen hier bij 20 graden lopen te bibberen in hun winterjassen, want het is tenslotte 'winter'.
Bijna elke dag is er een lokale markt aan de boulevard vlakbij ons, dus we zijn daar eerst langsgelopen. Denk aan de markten in Turkije: overal dezelfde spullen die, volgens de verkopers, voor een 'special price' worden verkocht. Vervolgens zijn we naar Bayworld geweest: een soort sealife met pinguins, zeehonden en slangen. Niet heel groot, maar wel leuk om even geweest te zijn en een selfie met een pinguin te maken ;)
Omdat we van onze huisgenootjes hoorden dat Boardwalk (soort disneyhotel )een bezoekje waard was, zijn we daar ook nog even (met Mickey) op de foto geweest. Ook hebben we het grootste ongezonde ijsje besteld, kan allemaal gewoon.
Vervolgens zijn we via het strand teruggewandeld, waar we halverwege nog even op zijn neergeploft (heel even dus, want het was koud! En er stond veel wind).

Daarnet zijn we wat informatie op wezen vragen over de mogelijke excursies voor in onze weekenden, als we vrij zijn.
Je kunt hier op olifanten rijden en deze te eten geven, supergaaf! Ook staat een jeepsafari opzoek naar de big five op ons programma, net als een bezoek aan township 'Walmar'.
We houden jullie op de hoogte :)

Liefs, Carola en Meggy.

• 10 Juli 2016 - 20:21

Wim En Marjan:

Hoi meiden,
    Leuk om zo jullie verslagen te lezen en jullie een beetje te kunnen volgen. Veel succes morgen in het weeshuis! We zijn zeer benieuwd hoe jullie dit zullen ervaren. groetjes van ons

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Meggy en Carola

Hoi allemaal, Wij (Meggy en Carola) gaan van 8 juli t/m 4 augustus vrijwilligerswerk doen in Zuid-Afrika bij het weeshuis Coega Door of Hope. Het weeshuis biedt onderdak voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 22 jaar. De meeste kinderen die zijn achtergelaten zijn geïnfecteerd met HIV/AIDS of zijn verwaarloosd. Het weeshuis biedt de kinderen een veilig onderkomen en daarnaast krijgen ze de liefde en zorg die ze nodig hebben. Wij gaan Mama Gladys (die het weeshuis alleen runt) helpen tijdens onze tijd in Afrika. Via dit reisdagboek blijven jullie op de hoogte van wat wij organiseren en meemaken in Zuid-Afrika! Liefs, Meggy & Carola

Actief sinds 20 Juni 2016